Barion Pixel

A Nagy Visszavágó

Már a tavaszi 36 órás Villantó maratonon eldöntötték a résztvevők, hogy „kell egy visszavágó”.

A lehetséges helyszínek közül a préri horgásztó rendszert választottuk, nem csak a közelsége és a legendás halállománya miatt, hanem a választásban közrejátszott a megfelelő infrastruktúra is. Bár több helyről többen jelezték, hogy a préri „nem jó”, „nincs benne hal”, „kispórolták a halat belőle”. Mi viszont saját magunk akartunk meggyőződni a tényekről. A célunk nem az volt, hogy 5-6 órás versenyen minél több „tescos” hallal találkozzunk, hanem az, hogy jól érezze magát és lehetőleg szép halakkal és élményekkel zárja kis baráti csapatunk a visszavágót.

Időben megjött a felszerelés „volt aki a csaliját,de akadt olyan is aki a botjait hagyta otthon”.

Így 2015. július 10-én péntek 18 órától megkezdtük az I. Préri Maraton elnevezésű versenyünket, amelyre 19 csapat gyűlt össze. A csapatok két főből és egy segítőből állhattak a horgászmódszer szabadon választott volt, de csak egy horog volt engedélyezve botonként.

Az időjárás most kegyes volt hozzánk, ha visszaemlékszünk a villantón rendezett maraton versenyünkre ott nem csak a halakért küzdöttünk, hanem az időjárással is harcban álltunk.

A „gyengébbik” nem is képviseltette magát.

A sorsolást követő sziréna szó felcsendülése után megelevenedett a Préri „1-es tavának” hátsó része ahol a versenyzők két szektorban egymással szemben foglaltak helyet, és mérhették össze tudásukat, nem különben szerencséjüket, mert mint minden versenyen ez is nagyban közrejátszik a végeredmény kialakulásakor.

A kezdést követően már szájról-szájra járt a hír, hogy ki mikor, mivel, hol fogta az első halat. Ezen ne csodálkozzon a kedves olvasó, mert a verseny fő jellemzője a baráti nem különben sporttársi együttműködés volt a fő jellemzője. Tapasztalatcsere, módszerek, trükkök, csalik cseréltek gazdát a verseny folyamán. természetesen azért a versenyszellem is megmaradt, hiszen azért mindenki győzni jött!

Van itt minden amit szeretnek a halak és mi is

A Vas- Műszaki csapata hamar bekezdett!

Az első mérlegelés után, ami 21.00 óra környékén indult már az összesítés 190 kiló megfogott halat mutatott. A tó végén a 10-es állásban horgászó Tihanyi Ferinél közel 30 kiló halat mérlegeltünk. A túloldalon, középtájon 16-os helyen horgászó Nagy csapat (Nagy Attila – Erdős Laci) sem tétlenkedet a mérleg itt is 30 kiló feletti fogást mutatott. De a kettes helyen horgászó Kiskunlacházi Vas-Műszaki csapatának (Mihó Gyuri – Tóth Laci) sem kellet szégyenkeznie 26,5 kilós fogásukkal

Sötétbe borult a Préri.

A hajnali 1.-kor  végrehajtott mérlegelésnél a fent említett csapatok szinte duplázták eredményüket. Azonban a többi állás nagy részén is elkezdtek jönni a pontyok és nem is akármilyenek. Az átlagsúly 5 kiló körül mozgott, de sok helyen mértünk 7-8 kilós szépségeket is. A 20-as helyen horgászó Jager- Team (Darányi Tibi és Bence) is egyre jobban kezdett el felzárkózni az élbolyhoz. Ez a mérlegelés is 170 kiló fölött volt. Ezután beköszöntött a nagy csend, és a reggeli nyárba tévedt tavasz a maga 10 c fokos frissítő hidegével!

Munkában a HorgászOnline.

A kakaskukorékolást követő mérlegeléstől nem sokan voltak boldogok. 10 kiló felett csak Darányiék, Tihanyi Feriék, és a 8-as helyen horgászó Horgászonline csapata (Lakatos Kálmán – Máté Tibi) mérlegelt.  A reggeli kávék után, amit a csapatok az állásaikba rendelhettek a Préri Étterem jóvoltából elkezdődtek a nagy taktikázások, Itt meg kívánom jegyezni, hogy az étterem munkatársai a verseny egész ideje alatt kiszolgálták és jutattak el a frissítőtől a kávén át a hamburgerig, a csaliig bezárólag mindent a versenyzőknek. Ezúton is köszönjük a munkájukat!

Mire észbe kaptunk addigra már jött az ebéd. Ami pörköltből, burgonyából és galuskából, savanyúságból és desszertek két palacsintából állt. Miután a versenyzők megebédeltek jött az újabb mérlegelés amiben a Vasműszaki, Jager Team. Horgszonline és a Székely testvériség csapata nagyarányú vezetésre tett szert. A Global Carp Team (Andréka Zoli és Bodóm Gyuri) is rátaláltak, valamire, mert elkezdték fogni a halat.

Baráti hangulat a Global Carp Team-nél.

Az esti mérlegelésnél már sejteni lehette, hogy kik között dől el a verseny, de mint a Villantón is megtapasztalhattuk csak a lefújáskor dől el minden, közben még bármi megtörténhet. Amíg a szerelés a vízben addig bármi lehetséges!

A felejthető nappal után jött a vacsora, amely pizzából vagy milánói makaróniból állt, de akinek ez nem felelt meg az kérhetett mást is az étterem étlapjáról. Többen megjegyezték, hogy ilyen finom halászlevet ritkán lehet enni, mint amit itt szolgáltak nekik fel. A PIZZA!!! Nagyon finom volt ezt nem én, hanem azok állították, akik ezt vacsorázták. (Ezen felbuzdulva egy igazi ínyencet is bevontam. Reggel a kisebbik fiamnak vittem egy magyaros pizzát, amit körülbelül 15 perc alatt eltüntettet.)

Itt van már a vacsi?

A vacsora utáni mérlegelést követően 100 kiló felett volt a Vasműszaki, Jager Team, Székely Testvériség csapatai, De 70 – 80 kg között fogott a Horgász Online, Tihanyi Feriék, és a Nagycsapat is. Azonban senki sem látta behozhatatlannak az előnyüket. Hiszen darabos pontyokat mérlegeltünk. Darányi Tibinél is 5 darab fogott ponty súlya 45 kg volt. Úgy gondolkodtunk, hogy 5-6 megfogott hal is nagyot változtathat a tabellán.

Öt ilyen és behozva az 50 kg.

Minden csapat az utolsó éjszakában reménykedett, volt aki módszert, és csalit vagy etetőanyagot váltott. Volt, aki a koncentrált kukoricás etetésbe vetette minden bizodalmát, de volt olyan is aki nem tágított az eredeti elgondolásából.

Munkában a Pontymágnes

Ekkor hajnal egy órakor a sors láthatatlan keze söpört végig a tavon. Megbolygatva a tó lakóit a parton reménykedő versenyzőket. Mi Szűcs Lajos barátommal hajnal 3-ig szinte folyamatosan csaliztunk. Ha Lajos bácsi (Lajos apukása) nincs akkor mi sem lettünk volna sehol. Hiszen élő kapásjelzőként riasztott minket minden kapáskor, mert férfiasan be kell vallanunk eddigre olyan fáradtak voltunk, hogy amint a székbe ültünk már aludtunk is. Közben a Global Carp Team csapatából Bodó Gyuri egy rendkívüli mutató új piercinget szerzett egy 10 kilós ponty szákolását követően. Hozzáteszem mivel kiszedni nem sikerül Gyuri a versenyt így horgászta végig.

A gyilkos bálna! Képen Andréka Zoli, mivel Bodó Gyurit „műtötték”.

Ebben a rövid és intenzív időszakban több csapat is elkapta a fonalat, és amiben reménykedet beteljesült azonban nagyon sok halat vesztettünk. A Vasműszaki csapata minimum 50-60 kilót, de mi is Darányiék és még nagyon sokan jártunk így az éjszaka folyamán.

Darányiék ilyen „darabos” pontyokat ejtettek 1-2 órára túszul.

Így a rendkívül izgalmas verseny végeredményét az utolsó éjszaka alakította ki, ami nem csak a pontyok mennyiségében, hanem méretében is nagy változásokat hozott. Nem győztük a 10 kiló feletti példányokat mérlegelni, és csak pár dekával, de minden esetben új csapat mondhatta magáénak a szektor, de a verseny legnagyobb hala címet is.

Máté Tibi sem tétlenkedett az utolsó éjszaka.

A verseny lefújását követően szinte pillanatok alatt kiürült a part. Miközben az eredmények összesítése folyt a versenyzők megkezdték a jól megérdemelt reggelijük elfogyasztását, a verseny tanulságainak értékelését.

Beköszöntött a fegyvernyugvás, csendbe borult a préri.

Az eredményhirdetést követően a Dunaharaszti Csati Horgászbolt által felajánlott 2 db. Trabucco feeder botot sorsoltuk ki azok között a versenyzők között, akik serlegdíjazásban nem részesültek.

A szerencsés számot A legeredményesebb hölgy versenyző Mrsán Mónika húzta ki amely a 12-es volt, így a botokat  Speed Carp Team (Valentik Róbert – Láng Gábor) nyerte.

Mivel ez a csapat a versenyen bojlis módszerrel készült az éjszaka folyamán az egyik mérlegelésnél megjegyezték nekem, hogy venniük kell egy jó feeder botot.  Azt hiszem jó helyre kerültek a Trabuccok.

A „szerencsés” Trabucco feeder tulajok.

Még két külön díj került átadásra a Global Carp Teamnak és a Speed Carp Teamkét - két serleg képében, amelyen a felirat „Épp, hogy lemaradtam” a Villantó versenyen 36 órás küzdelem után 10 dekával maradtak el a nagyhal díjtól.

Global Carp Team

A csoportkép elkészítése után elhangzott a kérdés. „Feri””mikorra tervezzük a visszavágó visszavágóját”. Ígérem, hogy szeptemberben megejtjük!

A nagy visszavágó résztvevői!

Végeredményben a préri nem okozott csalódás! Nem egy apró halas, nem egy szúnyogos pálya ahol csak az érvényesül, aki több liter szúnyogot birtokol. Egy csodás környezetben és egy nagyszerű infrastruktúrával, ellátott tórendszer. Egy olyan víz ahol gondolkodni és megfelelő időben kell tudni váltani így adva egyenlő esélyt a versenyzőknek. Mi még biztos visszatérünk!

Szeretnénk megköszönni a versen támogatóinak a segítséget, akik nélkül nem jöhetett volna létre az első Préri Maraton versenyünk:

-          Csati Horgászbolt Dunaharaszti (Különdíjat biztosította)

-          DaraHús Kft. (Reggelit biztosította)

-          Horgászonline webáruház (Nagyhal különdíjat biztosította)

-          Préri Horgászbolt (A csodás helyszínt biztosította)

-          Préri étterem és horgászbolt (Az „ellátmányt” biztosította)

Díjjazottak:

A kép bal oldalán :) Legeredményesebb hölgy:Mrsán Mónika (Ponty mágnes) 16 kg.

Szektor Legnagyobb hal: Rideg Sándor (Csati horgászbolt Dunaharaszti) 11.00 kg. (ponty)

Legnagyobb hal: Németh Károly (Les mesterek) 11,3 kg. (ponty) Nyereménye serleg + a Horgászonline webáruház ajándékcsomagja.

A Szektor

III. helyezett: Unlucky Feeder Team (Id. Szűcs Lajos - Szűcs Lajos – Fabók Ferenc) 82,4 kg.

II. helyezett: Vas- Műszaki Kiskunlacháza (Mihó György – Tóth László) 157,7 kg.

B Szektor

III. helyezett: Tihanyi Ferenc és Tsa. 87,2 kg.

II. helyezett: Horgász Online Shotbaits Team (Lakatos Kálmán – Máté Tibor) 103,5 kg.

Abszolút helyezettek:

II. helyezett:Magyar Székely testvériség Team (György Tibor – Pálfi István) 159,5 kg.

I. helyezett:Jager Team (Darányi Tibor Darányi Bence) 209,5 kg.

Írta: Fabók Ferenc Képek: Mrsán Mónika

halat.hu    2015/07/16
Családi verseny Ráckevei Dunaági Horgász Szövetség Módra

Idén sokkal több versenyre terveztem eljutni mint az előző évben. Voltak köztük régi kedvelt rendezvények is, de volt két rendezvény amire már vágytam korábbi években is, de még nem jutottam el soha.
Vége a préri kupa selejtezőknek

Kialakult a továbbjutók teljes névsora és a nyereménylista is teljes! Aki nyert napijegyet vagy svédasztalos ebédet, az a kupont az étteremben átveheti.